Illatfogó - Levendula virágvíz
2017. június 19. írta: TEAharmónia

Illatfogó - Levendula virágvíz

Égzengés és eső közepette, de megcsináltam a levendula virágvizet a szerdai szappankészítéshez. Non plus ultra, hogy a levendulás szappan vízfázisa levendula virágvíz lesz. A maradék virágok bele fognak kerülni a szappanba díszítő elemként. A levendula illóolaj piedesztálra emeli. Már alig várom!

levendula.jpg

Virágzik a levendula, sok helyen szedd magad mozgalom van. Nekem szerencsém volt, kaptam egy halommal. Gyönyörű és illatos. Neki is látok gyorsan a virágvíz elkészítésének. Bár az idő zengő, szakad az eső, nem baj.

levendula2.jpg

Az illóolajok előállítása leggyakrabban vízgőz desztilláció útján történik. A növényi részeken áthaladó gőz az illóolajat magával ragadja. A vízbe tettem egy kevés alkoholt, mert az illóolajok jobb szeretnek alkoholra csimpaszkodva utazni.

levendula5.jpg
A rézüst aromatartályába tettem jó sok illatos levendulát. A réz katalizációs hatása révén aromában lényegesen gazdagabb párlatot kapunk. A lepárlás során a kupolában és páracsőben szabad gőzmolekulák repkednek és ütköznek egymással. A réz ezeknél az ütközéseknél elősegíti az aromaanyagok kialakulását, megköti a nem kívánatos anyagokat és tisztítja a párlatot.

levendula4.jpg
A párlat vagy virágvíz hasznos mellékterméke az illóolaj készítésnek, melyben rengeteg gyógyerő van. A víz és az illóolaj szétválik egymástól. Az olaj filmszerű rétegként úszik a víz felszínén. Mivel én nem választottam el a víztől az olaját, a virágvizemben az illóolaj is jelen van. 

levendula3.jpg

Múlt héten rózsából készítettem el a virágvizet. Ahhoz, hogy legyen 1 kg tömény levendula illóolajunk 150 kg levendulavirágra van szükség, rózsából már 5 tonnára. Ehhez az én felszerelésem kevés, viszont a lényeges különbség így is érezhető volt. A levendula virágvíz sokkal olajosabb, mint a rózsavíz. Véletlenül kiborult a levendulavíz a lepárlás közben és ahogy a kezemre ért és szétkentem, látható és érezhető volt az csillogó olajos réteg. A rózsavíznél ezt nem vettem észre ilyen nyilvánvalóan.

img_20170604_124116.jpg
A RÓZSA a szeretet és odaadás virága. A virágvíz hűsít, frissít, szépíti a bőrt.

A LEVENDULA a női bőr rugalmasságának, simaságának őrzője. 

A virágvizeket használhatjuk arclemosóként, frissítő arcpermetként, szappan és krémek készítéséhez. 

Már az ókori Róma is felhasználta a levendulát szappanok készítéséhez.MI is ezt tesszük!

levendula_viragviz.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://teaharmonia.blog.hu/api/trackback/id/tr7112604391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása