Helia-D Herba-kastély
2017. június 25. írta: TEAharmónia

Helia-D Herba-kastély

NEM AKARUNK INNEN HAZAMENNI.

Ez a nyár úgy tűnik a tanulmányutakról fog szólni. Nem határoztuk el, jönnek az ötletek és indulunk. 

Gabival megszállottjai vagyunk a gyógynövényeknek, a gyógynövényekkel való gyógyításnak. A növekedésétől kezdve a belőlük készült kencékig minden érdekel és élvezzük. A tudásért el is megyünk.

Ezúttal Tolcsvára mentünk el a XVII. században épült Helia-D herba-kastélyba. Nincs messze tőlünk, szombaton bezártam a boltot, ebédeltem és indultunk.

dsc_0059.jpg

Borsod-Abaúj-Zemplén megyében járunk. Gyönyörű az odavezető út. Nem lehet eltéveszteni, meg lehet találni könnyen.

Épp Múzeumok Éjszakája volt, ezért a tárlatvezetésen túl levendula lepárláson vettünk részt. Engem ez különösképpen érdekelt, mert láttam, hogy ugyanolyan lepárlókészülékük van, mint nekem és kíváncsi voltam ők mit, hogyan csinálnak.

A lepárlás elég hosszú folyamat, ezért amíg az első virágvízcseppek megérkeztek, levendulából készítettünk buzogányt. Szép is, jó is, kedves időtöltés is.

Rengeteg levendula volt leszedve, hogy az érdeklődőknek legyen miből dolgozni.

A kastély kertje gyönyörű. Gondozott és tele van gyógynövényekkel. Ilyenkor mindig úgy megyek haza, hogy otthon én is szeretnék megvalósítani valami hasonlót. A cickafark akkorára nőtt, hogy ilyet még nem láttam.

A könyvtár, a könyv mindig nagy szerelem nekem. Főleg a gyógynövényes és ehhez kapcsolódó szakirodalom. Ez furcsának tűnhet, de a fitoterápia világa bekebelezett és ha van időm olvasni, akkor teákról, gyógynövényekről, gyógyításról olvasok és nem bánom.  Ebben a kicsiny kastélyban (ami azért annyira nem kicsi, pont jó) ritkaságokkal teli gyógynövény-könyvtárban találtuk magunkat. Napokat el tudnék ezek közt a kincsek közt tölteni.

Aztán megérkeztünk a boszorkánykonyhába. Álom. Egyszer szeretnék itt saját kencét készíteni. Azt az életérzést, ami itt hatalmába kerített, elmondhatatlan. Korhű érzetű konyha és terek. Nagyon tetszik, hogy van mozgástér.

Az egész kastélyra jellemző, hogy nincs túlzsúfolva bútorokkal. Csak annyi, ami nagyon kell.  Itt éreztem igazán, hogy a kevés néha több.

dsc_0091.jpg

Bakancslistára került:    Egyszer ebben a kastélyban előadást tartani.

Remélem így lesz! Az ASZTROTEA vagy az ADDIG HÁRÍTSD EL A VESZÉLYT, AMÍG NINCS JELEN nagyon stílusosan hangzana itt.

Olvasd el azt is, miként élte meg Gabi a kirándulásunkat. Szuper írás!

A bejegyzés trackback címe:

https://teaharmonia.blog.hu/api/trackback/id/tr8112619567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása