GINGER az INGER ellen
2017. június 18. írta: TEAharmónia

GINGER az INGER ellen

Ezt ne hagyd otthon, ha élvezni akarod a nyaralást!

EZT NE HAGYD OTTHON, HA ÉLVEZNI AKAROD A NYARALÁST! Természetes gyors segítség a tipikus nyaralási betegségekre.
Veled is előfordult már, hogy a kaja kikészíti a gyomrodat, a toiletről fel sem tudsz állni? Hogy épp akkor jön meg és görcsölsz egész nap? Hogy a buszon megy a klíma, megfájdul a torkod és még hányingered is van?

Alig két hét és indulunk Erdélybe! Szakmai utazás a székelyföldi gyógynövényekhez. Busszal! Ez csak azért felkiáltójeles, mert vajon hány ingerem lesz az úton? Biztos, ami biztos, csináltam kandírozott Gingert az inger ellen.

kandirozott_gyomber.jpg

Még sose voltam Erdélyben. Másoktól sokszor hallottam, hogy volt és mennyire szép és milyen érdekes, ott érzi igazán az ember, hogy magyar. Egyszer couchsurfinggel volt nálam Erdélyből egy lány, Ibolya. Mesemondó. Különleges hivatás. Felajánlotta, amennyiben arra járok ő is ad szállást nekem. Akkor először játszottam el a gondolattal, milyen jó lenne összekötni a gyógynövényeket Erdéllyel. Pár év eltelt a kívánságom óta, de most itt a lehetőség pont úgy, ahogy a legjobb. Irány Erdély és a gyógynövények! Izgatott várakozással vagyok, számolom a napokat. :) 

Az egyetlen bibi a buszos utazás. Nem tudom mire számítsak a közérzetemet illetően. A hányinger ellen elkészítettem a KANDÍROZOTT GYÖMBÉRT és mellékterméke lett a GYÖMBÉR SZÖRP, vagy szirup, ahogy tetszik. Ha felengeded vízzel szörp, ha kiskanállal egyszer eszel, szirup. 

Recept:

200 g nyers gyömbér kockák (pucolva, kockázva) 

||: 200 g cukor (fehér, barna, méz - az arányokat nem mértem, ahogy esett úgy lett, mert nem volt elegendő sima cukrom, ezért tettem hozzá barnát, de még az sem volt elég, ezért tettem hozzá mézet) :||

||: 3 dl víz :||

dsc_0013.JPG

A cukorféléket a vízzel feltettem a gázra. Lassú tűzön addig melegítettem, amíg homogén lett, elolvadt minden. Mondhatnánk, hogy a méznek nem tesz jót, mert a vitaminjai tönkremennek. Nos, a méz nem a vitaminjairól híres, az van benne a legkevesebb és most a gyömbér hatóanyagáé lesz a főszerep, nem kis szerepet szánva azért a cukroknak a hatás elérése érdekében. 

Elolvadtak a cukrok a vízben, beleugrasztottam a gyömbérkockákat, majd addig főztem kis lángon, amíg a víz elpárolgott róla és maradt a szirup benne a gyömbérrel. Kivettem a kockákat, lecspegtettem és néhány órára magára hagytam. Közben elmentem a boltba cukrot venni, mert annyi már nem volt, hogy a végén megpörgessem benne a kandírozott gyömbérkockákat. A neten általában a gyömbért előfőzik kétszer, háromszor, én nem tettem, mert akkor pont a lényege, az ereje menne el, amire nekem most szükségem lesz.

A szirupos edénybe újra feltettem 2 dl vizet, kicsit kevesebb cukrot, mint 200 g, mert az előző kandírozásból visszamaradt a szirup. Beletettem a kihűlt gyömbért és újra kandíroztam, immár másodjára. Nem vártam meg, amíg teljesen elfőzi a vizét, hamarabb elzártam a gázt, hisz most csak azért melegítettem újra, mert nem volt itthon cukrom, amibe megforgassam, hidegen meg nem ragadt volna rá. Bár véletlenül alakult így, de nem is olyan butaság a dupla kandírozás. dsc_0019.JPG

Elkészült az émelygés elleni finomság. Mellékterméke a szirup, vagy szörp jó csípős ízzel. A kocka is csíp, a szirup is csíp. Honnan van ebben a növényben ennyi csíp? Télidőben az influenzás időszakban, amikor a hideg járja át minden porcikánkat, jól jön egy kiskanál tüzes gyömbérszirup. De most nyár van, rengeteg jégkockával citrommal és fekete teával felöntve rendkívüli frissítő. 

gyomber_szirup.jpg

Tökéletes finomság hányinger, hányás, migrén ellen. Emésztésből adódó puffadás, bélgörcs, hascsikarás esetén is alkalmazhatjuk. Lázcsillapító, emésztésserkentő, gyulladáscsökkentő, csillapítja a torokfájást. Menstruációs görcsoldó. Azaz, minden olyan probléma esetén gyors segítség, ami egy utazás alkalmával előfordulhat. 

PRÓBÁLD KI TE IS!

A bejegyzés trackback címe:

https://teaharmonia.blog.hu/api/trackback/id/tr412604253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása