Léböjt Kúra Túra
2017. szeptember 11. írta: TEAharmónia

Léböjt Kúra Túra

Istenem, megint belevágtam!

Ez úgy hangzik, mintha Isten tudja mekkora fába vágtam volna a fejszém. Pedig nem. Sok éve már, hogy minden tavasszal és ősszel elindulok és 5 napig böjtölök, leveken élek.

Mikor életemben először léböjtöltem, kíváncsian vártam mi lesz, mi fog történni velem? Mindenképp be akartam iktatni az életembe, mert ha már természetgyógyász lettem, megismertem a gyógynövényeket, akkor csináljam is, ne csak prédikáljam.

És most…

Itt van az ősz, itt van újra, s szép, mint mindig énnekem. Tudja Isten mi okból szeretem? De szeretem…

Harmadik napja tart a léböjt kúra túrám. A „túraútvonalat” magamnak állítottam össze, aktuálisan az évszakhoz. Tavasszal más a trendi, mint ősszel. Nehogy már ugyanazt a ruhát vegyem fel.

Tavaly szeptemberben elindultam az El Caminito Del Rey-en, a világ egyik legfélelmetesebb hegyi ösvényén. Hogy félelmetes-e? Itt olvashatod el. De a lényeg, hogy az út, az utacska az 2,7 km felvezető szakasz után kezdődött. Így voltam a léböjt túrával is. Pár nap könnyített étrend, mielőtt elkezdem a lé-tet.

Pazar menüket találtam ki.

  1. Lilaszőlő és szilva levét nyertem gyümölcscentrifuga segítségével. De mit csináljak a hússal, nincs kedvem kidobni, olyan guszta. Na jó, nem volt guszta, de a gyümölcshús még nem volt teljesen száraz. Jött az ötlet, csinálj belőle lekvárt, hátha. És igen! Isteni lett. Sűrű és elég édes az én ízlésemnek. Pici cukrot azért tettem még rá, mert nem tudtam mikor fogom az egészet megenni és hogy ne romoljon meg, a cukortartalomnak 36 % fölött kell lennie. Saccoltam egyet és úgy gondoltam, mmm, még kell bele, hogy pontosan 36 % fölé menjen. Egek, de finom lett. Szórtam rá pirított magkeverékeket és ettem. Olykor joghurtot is tettem rá. De, hallod, nagyon örülök magamnak, hogy kitaláltam, hogy nem dobom ki a gyümölcshúsokat. Nincs lekvárod otthon?, igyál egy gyümölcslevet és készíts lekvárt. Ugyanezzel a gondolattal a répa húsát is megtartottam, ez nem volt annyira lédús, szárazabb. Ezt összekevertem krémsajttal, pici fokhagyma, egy kevés füstölt sajt és mehet pirítósra.szolo_lekvar_magokkal_2.JPG
  2. Imádom a csirke máját. Dinsztelve, rántva, levesben, mindenhogy. Ezúttal vöröshagymával készítettem el, semmi extra, dinsztelve, ahogy kell. A köret, az nem volt mindegy. Köles. Megfőztem. Mindig sokkal több fő ki, mint ahogy én gondolom, hogy mennyit szeretnék. Na nem baj, a maradékból készítettem körözöttet és ez is mehetett reggeli pirítósra. Egyébként, ha kenyeret eszek én mindig megpirítom. Könnyebb az emésztésnek. Fehér kenyeret nem eszek, nem csak most. Ja, de, mert a bundáskenyér csak fehér kenyérből jó.maj_kolessel.JPG
  3. Vöröslencse saláta. Nem tudom te tudod e, hogy kell elkészíteni, de valahogy nekem sehogy sem sikerül a vöröslencse kifőzése, de ez nem tántorít el attól, hogy egyem. Mindig szétfő. Nem baj, újabb nekifutás, hátha most jó lesz. Úgy csináltam, hogy a vizet feltettem főni, amikor tajtékzott, bele a lencsét, 1-2-3 és elzártam a gázt alatta. Na, hátha így jó lesz. Nem lett rossz, de nem az igazi. Mindegy, ehető. Lilahagyma, balzsamecet, paradicsom és fenséges lett.voros_lencse_salata.JPG
  4. Fotó nincs, de csináltam egy isteni tuti paradicsomos, cukkinis, padlizsános, sajtos, sajtos és még egy sajtos, hagymás kaját. A barátnőmnél ettem egyszer ennek az eredetijét, ő meg nézte valahol a neten, aztán én továbbfejlesztettem ínyemre. Vörös hagyma, jó sok, serpenyőbe vele. Tudod, a szokásos, mintha lecsót csinálnál, vagy pörkölthöz valót, ahogy azt az állagot eléri bele a rengeteg paradicsom és még annál is több, mehet bele sűrített paradicsom is. Nem kell sok, de mehet. Amíg ezek ismerkednek, a cukkinit és a padlizsánt felszeleteltem. A padlizsánt le kéne sózni, hogy a keserű nedvét elengedje, de én mindig elfelejtem és érdekes módon sose jut eszembe, mikor eszem, hogy basszus, már megint nem sóztad be. És miért? Mert nem keserű. Vagy csak nekem? Forró platnin majdhogynem megégettem mindet, jó kis kérget tettem rá, épp annyit, hogy jó legyen. A paradicsomszószból tettem jénaira egy kicsit, illetve a felét. Mondtam már, hogy a paradicsomszószba tettem fokhagymát is, borsot is és bazsalikomot is? Tettem. A szószra ráfektettem a padlizsánt, a cukkinit és erre tettem mozarella sajtot. Erre meg kék sajtot. Aztán befedtem a maradék szósszal és a tetejére trappista sajtot, be a forró sütőbe. AtyaVilág, annyira finom!
  5. Víz, tea, gyümölcslé, kávé. 

ITT  beszámolok arról, hogy mivel kezdem a nagytakarítást bent és mivel folytatom kint. Ahelyett, hogy kínokról szólna a böjt, még élvezem is? Na ne! Deeee, lehet így is.

MOTIVÁCIÓ azoknak, akik még nem böjtöltek és azoknak, akik velem tartottak és azoknak, akik valahol valamikor már megcsinálták a nagytakarítást. 

A bejegyzés trackback címe:

https://teaharmonia.blog.hu/api/trackback/id/tr2012821692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása